Ek İşiniz Ailenizin Köprüsü

Ek İşiniz Ailenizin Köprüsü diyoruz fakat gizemi kelimelerimizin ardında saklıyoruz. Saklıyoruz çünkü ek iş ile kuracağımız köprülerin, alacağımız gönüllerin, bir çikolata paketinin dahi samimiyetini biliyoruz.

Ek işiniz ailenizin köprüsü olsun, sırlarına doğru yolculuk etmeye ne dersiniz? İki erkek kardeşin birbirlerine komşu güzel mi güzel çiftlikleri varmış. Bu iki kardeşin tabiri yerindeyse yedikleri içtikleri ayrı gitmezmiş. Gitmezmiş gitmemesine ama bir gün bozuşmuşlar ve birbirlerini hiç tanımayan iki yabancıdan farksız olmuşlar. Derken büyük kardeşin kapısı bir gün çalmış ve elinde marangoz ekipmanları olan bir adam söze başlamış. ‘ Ek iş olarak evlerdeki ufak tefek tamirat işlerini yapıyorum sizin de böyle bir ihtiyacınız var ise yardımcı olabilirim.’ Büyük kardeş olmaz olur mu ‘ yan çiftliğin sahibi yani kardeşimin çiftliği ile aramızda çok güzel bir çayırlık vardı fakat kardeşim nehrin yönünü değiştirdi. Ama şimdi ben ona daha güzel bir şey yapacağım ve bunun için sana ihtiyacım var. İki çiftlik arasında iki metre boyunda çitler yapacaksın’. Tamam, ortaya çok güzel iş çıkartacağımdan emin olun diyen marangoz kolları sıvamış ve büyük kardeşi eksik olan malzemeleri alması için şehire yollamış. Büyük kardeş döndüğünde bir de ne görsün. Marangoz çit örmek yerine, nehrin üzerine güzel mi güzel köprü yapmış. Aman sen ne yaptın diye sitem etmeye başlarken, küçük kardeşinin koşarak ona doğru ona geldiğini görmüş. Abi sen çok iyi bir insansın ben sana bunu yapmama rağmen sen aramıza çok güzel bir köprü yaptırdın demiş. İki kardeş barışmanın mutluluğunu yaşarken, marangozun eşyalarını toparladığını fark etmişler ve büyük kardeş, ‘dur nereye gidiyorsun, seninle daha yapacak çok işimiz var’ demiş. Marangoz ise dönüp ‘daha kuracak çok köprüm var’ demiş ve yoluna devam etmiş.

Anlatmış olduğumuz hikayemiz çok manidar olsa da ek iş yapmak için yola çıkan bir marangozun nasıl iyi bir iş yaptığı ortadadır. Ek işiniz ailenizin köprüsü derken de aslında hikayenin içinden durumları kaleme alıyoruz. Gönül yapmak, aile bütçesine katkıda bulunmak ve çalışan bir aile reisinin rahatlamasına sebep olamak için ek işiniz ailenizin köprüsü olsun diyoruz. Aslında bu köprü huzura erişin bir yolu olsun.