Ek İş İçin Müşteri Bulmak

Ek iş için müşteri bulmak genel olarak günümüzde fazla sayıda insan tarafından bir sorun olarak algılanabiliyor. Hatta o kadar müşterim olsa sizinle ne işim var diye düşünenler de azımsanacak bir orana sahip değil.  Aslında müşterilerinizin hazır olduğunu ve sizin onları göremediğinizi söylesek şaşırır mısınız? Yoksa samimi olmadığımızı mı düşünüyorsunuz? Hoppa! İşte yanıldınız. Kanıt ister misiniz?  İşte kanıtlar geliyor.

Ek iş için müşteri bulmak zor değil. Çünkü onlar sizin yanı başınızda hazır halde duruyorlar. Maalesef siz onları göremiyorsunuz. Çünkü farkında değilsiniz. Gözlerinizi açık ama görme hususunda kapalısınız. Hemen bir örnekle konuyu derinleştirelim.

Rusya’da gerçekleşen bir vakaya değinmek istiyoruz. Bir elektrik mühendisi ruhsal sağlığının bozuk olduğunu düşünerek psikologtan yardım almak istiyor. Muayenehaneye geldiğinde psikoloğuna tüm düşüncelerini ve yaşadığı durumları anlatıyor. Psikolog kendisine otobüse bindiğinde hangi güzergahları kullandığınız soruyor. Adam şu numaralı otobüsle şu duraktan şu durağa gidiyorum diyor. Psikolog “ İlk seansımız sona erdi, yarın iş yerinize aynı otobüsle beraber gidiyoruz” diyor. Adam şaşırıyor. “ Böyle bir şeye ne gerek var? ” diye soruyor. Psikolog “ Yarın karar vereceğiz. ” diyor. Neyse ertesi gün psikolog ve mühendisimiz durakta buluşuyorlar. Otobüse biniyorlar. Psikolog otobüse bindiklerinde genç güzel bir hanımla sohbete başlıyor. “ Sizde mi her gün bu otobüse biniyorsunuz? “ diye soruyor.  Kadın “ Evet.” cevabını veriyor. Muhabbet koyulaşıyor. Bu arada psikolog otobüs seyir halindeyken sürekli etrafı gözlemliyor. Nihayet iş yerinin olduğu durağa geliyorlar. Psikolog otobüsten indikten sonra bir kahve içmeye davet ediyor mühendisi. Masaya oturduklarında  ilk sorusunu soruyor. “ Yolda gelirken büyük bir çınar vardı. İnsanlar etrafında toplanmış dans ediyorlardı. Fark ettin mi? ” Mühendis “ Hayır “ diye cevap veriyor. Psikolog “ Otobüste seninle sürekli aynı istikamette yolculuk yapan genç güzel bir bayan vardı. O senin düşünceli halini fark etmiş ve seninle konuşmak istemiş, fakat etrafına bir kere dahi bakmadığın için cesaret edememiş. Sen onu hiç fark ettin mi? Bugün bende onunla sohbet ettim otobüste gördün mü? ” diye sorar? Adam yine ” Hayır. ” diye cevaplar. Psikolog konuşmasını şöyle sonlandırır. “ Önemsiz şeyler yani mutsuzluk veren şeyler mutluluğumuzun önüne geçmemeli. İnsanları tanımalı ve doğanın bize sunduğu her şeyi fark etmeliyiz. Ancak bu şekilde doğayla ve doğada var olanlarla iletişim kurabiliriz. Başarıda bu şekilde bizim ellerimizden tutar. “

Ek iş için müşteri bulmak işte bu yüzden zor değildir. Ek iş için müşteri bulmak her ne kadar size zor gibi gelse de aslında onlar etrafınızda hazır bir şekilde sizleri bekliyordur. Satışın ana damarı iletişimdir. Ama o ana damarın hücrelerinde ise doğaya, insanlara ve yaşama karşı gösterilen duyarlılık vardır. İnsanları fark ettiğinizde, yalnız olmadığınızı fark edersiniz. Her ne kadar karakteristik olarak çakışmalar yaşasanız dahi, minimalize ettiğimizde karşınıza bir farkındalık durumu çıkar. Yani kısaca özetlersek ek iş için müşteri bulmak iletişimden ve farkında olmakla gerçekleşir. Merhaba demediğiniz insanlara bir ürünü satmak, “ Merhaba “ dediğiniz insanlara bir ürünü satmaktan çok ama çok daha zordur. Ek iş için müşteri bulmak istiyorsanız, öncelikle fark edin ve “ Merhaba. “ demeyi deneyin.